ianuarie 13, 2015

Drept la replica la articolul "Operatiunea: Nu avem nevoie de locuri de munca" de pe blogul Teodorei Duta.

Duminica 11.01.2015, cu incepere de la ora 14.00 a avut loc la Sebes, judetul Alba, un miting de protest impotriva deschiderii noii fabrici de formaldehida (a doua) de pe Platforma Kronospan.

Nu mai intru in detalii cu privire la organizatori, cereri oficiale si astfel de date, toate acestea putand fi gasite pe internet.

Tot in data de 11 ianuarie al acestui an, a aparut un articol, al unei bloggerite - Teodora Duta - intitulat  "Operatiunea: Nu vrem locuri de munca" .  Cei implicati in acest demers impotriva Kronospan, au fost revoltati la citirea acestui articol, acuzand faptul ca d-soara Teodora Duta ar avea vreo legatura cu Intreprinderea Kronospan. Da, intr-adevar, sunt oarece legaturi, pe care eu, in acest drept la replica nu o sa le folosesc impotriva dumneaei.


Luni dupa-amiaza, dupa aparitia unui alt articol - "Concluzii" - i-am cerut acesteia, intr-un mod matur, elegant si civic, un drept la replica, print-un articol postat pe blogul ei, considerand ca asa ar fi normal, pana la urma un dialog se poarta intotdeauna intre cel putin 2 persoane, grupuri de persoane etc.

Am primit prin e-mail urmatorul raspuns (scris exact asa): "Incercam sa.ti spun ca eu nu lupt pentru drepturile fabricii. Eu m.am bazat pe situatia asta cu alt scop. Pe mine nu ma intereseaza care va fi rezultatul acestei secvente. Speram sa intelegi din articolul de azi ca pe mine nu ma afecteaza cu nimic situatia aceasta si ca pe mine m.a deranjat atitudinea generala a oamenilor. Atitudine descrisa in CONCLUZII.
Deci. Nu ma intereseaza cauza voastra. Nu ma intereseaza soarta fabricii. Sunt neutra in acest subiect. Eu am atacat anumite tipologii umane pe baza acestor povesti." 
P.S. Punctul nu tine loc de cratima. Si mai pune si dumneata o virgula pe ici pe colo, ca era sa imi dau duhul. Bafta la BAC !

Vreau pentru inceput sa clarific situatia din primul articol "Operatiunea: Nu vrem locuri de munca" .

Draga Teodora. Da, si eu traiesc in acelasi oras cu tine, in acelasi oras pus pe harta culturala (nu "culuturala") de Carl Filtsch, Friedrich Krasser sau Dorin Pavel (cu mentiunea ca Sava Hentia s-a nascut la Sebesel) si in acelasi oras, crede-ma draga Teodora, unde mai sunt inca oameni de cultura, oameni simpli care citesc si carora le pasa de aceste valori. Nu vad insa legatura intre cunoasterea orasului in adevaratul sens al cuvantului si dreptul de a-l apara. Oare nu sunt doua chestiuni care merg paralel ? Vad ca la tine se anuleaza una pe cealalta.

Acea populatie "mai mult sau mai putin semnificativa" care a iesit in strada pentru a "proteja mediul" a iesit impreuna cu familia, cu prietenii, si TU nu ai nici un drept de a o acuza ca a facut acest lucru. Oare voi cei ce ati stat in casa si nu sunteti sustinatorii acestei idei, sunteti mai presus de NOI ? Nicidecum. Aceea batranica care si-a aruncat gunoiul in rau, a gresit civic, si eu personal nu sunt de acord cu aceste "metehne". Totusi, in aceasta era a tehnologiei, puteai foarte bine sa faci doua fotografii, si sa mergi la autoritatile abilitate si sa faci o sesizare. Este ceva foarte grav. Asta asa, ca un bun cetatean ce te consideri. Si nu poti fii SIGURA ca a fost in grupul de manifestanti decat daca ai vazut-o acolo. Ai vazut-o ?

Spune-mi te rog cum poti sa ascunzi un lucru daunator in fata omului ? Oferindu-i ceva foarte placut, care sa ii fure ochii (sau sufletul). Cum ascunzi murdaria de sub covor? Cumperi un covor nou si frumos. Manipulare se numeste. Pacat ca pentru 10 burse scolare a murit un copilas de cancer. Si eu am invatat in anii '90 in clase reci si in banci rupte. Asta nu m-a oprit sa merg la scoala. La fel am dormit pe saltele si in paturi vechi de 25 de ani in caminele studentesti pana cand am iesit in strada impreuna cu studentimea clujeana si ne-am cerut drepturile. Le-am castigat. Cu lupta. Nici asta nu m-a oprit sa imi continui studiile.

Si da. Teodora, lucrez pe un salar mic, dar e un loc de munca care nu aduce prejudicii nimanui. Si la 18 ani cred ca e devreme sa iti dai cu parerea despre un loc de munca. Student fiind, am ramas adeseori fara bani. Am fost pus in situatia de a face bani prin anumite metode nu foarte legale. Am refuzat. As fi primit bani frumosi pentru promovarea unor firme dubioase, firme care se ocupa cu extragerea aurului sau alte afaceri daunatoare Romaniei. Am refuzat. Am preferat sa impart fluturasi, pliante in frig de -15 grade pe strazile Clujului, am preferat sa bat covoarele pensionarilor, sau de atatea ori pentru o franzela si un kg de cartofi am adunat carucioare din parcarile hipermarketurilor. Nu ma victimizez, putand la fel de bine sa imi gestionez mai intelept partea financiara primita de acasa.

Formaldehida se inscrie in cadrul substanetelor cancerigene de grad 1. Si legea asta de care vorbesti a fost aprobata de firma in cauza, impreuna cu autoritatile locale. Aceste mecanisme de monitorizare a aerului sunt instalate in incinta fabrici. De unde stiu eu ca sunt corecte? Si pe langa asta, Agentia pentru Protectia Mediului Alba nu are un nici un instrument independent de masurare a formaldehidei. Pe langa acest lucru instalatia care a fost pusa in functiune in anul 2006, a fost dezafectata de pe o platforma din Franta, din orasul Villiers San Paul de la fabrica Total-Atofina, asta dupa ce Statul Francez a decis inchiderea si dezafectarea sa, dupa - ATENTIE - mai multe accidente. Si nu vorbim de accidente de masina. Vorbim de substante periculoase. Sebesul a primit-o si a acceptat-o. De ce? Viata are o importanta mai mica in Romania decat in Franta ? Se pare ca da. Au fost refuzate firme cu impact zero asupra mediului la Sebes. De ce?

Vreau sa te gandesti tu si noi toti la aceasta fabrica de formaldehida ca la un amestec de Copsa Mica si Cernobil. Copsa Mica o avem, doar ca fumul e alb. Doamne fereste de un incediu si o explozie.

In incheiere tin sa precizez ca nu am masina, merg 3 km pe jos la munca, da, fumez si merg 150 de m cu chistocul in mana sa gasesc un cos de gunoi decent sa il arunc (aviz domnului primar: mai puneti domnule cate-un cos de gunoi si pe strazile "mai laturalnice" din centru), nu am fost sponzorizat de Kronospan, nu sunt lipsit de informatie si nu sunt oaie, nici berbec (sunt varsator).

O sa revin cat de curand cu un articol si pentru "Concluzii"




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Într-o țară...

" Iubesc istoria României cu o ură grea. Trecutul României nu mă flatează deloc şi nici nu sunt prea mândru de strămoşii mei lipsiţi de...